Sprendimas su HV ir FET

Seniai jau rašiau apie vandalizaciją. Nelabai ir buvo proga, tačiau nesenai ėjau per sandėlį ir pamačiau ant žemės PCB. Dėmesį atkreipė labai jau daug vienodų detalių.
HV ir FET
Deja, nežinau iš kokio prietaiso tai išlupta ir kaip tiksliai tai veikė ir kam to reikėjo. Pačios PCB aš nepakėliau, tik nufotografavau. Paprasčiausiai viso šlamšto nesukaupsi.
Tai greičiausiai kažkoks padidintos įtampos FET(?*) jungiklis. Tačiau technologija tikriausiai senoviška- kai FET tranzistoriai dar buvo mažavolčiai, o IGBT dar nelabai buvo pasiekiami komerciškai. Arba tai kažkokio išprotėjusio mokslininko eksperimentai.
Vienoje PCB pusėje matosi kažkoks valdymas ir maitinimo šaltinis- kitoje pusėje labai daug tranzistorių. Kadangi nėra radiatoriaus, tai greičiausiai arba sistema veikia impulso režime arba nera visiškai srovės. Gal buvo iškraunamas koks nors aukštavoltis kondensatorius.

HV ir FET
Labiau sudomino kita pusė- kaip organizuotas GATE valdymas. Kiek suprantu čia tranzistoriai sujungti nuosekliai- 50 tranzistorių. Gal dvi dalys po 25 tranzistorius ar panašiai. Tačiau valdomi to pačio signalo. Kaip suorganizuoti 50 nepriklausomų draiverių? Ogi visiškai paprastai- valdymo signalas turi turėti gana daug energijos, kad įkrauti visus GATE. Labai lėtas irgi negali būti, nes “linijiniam” režime FET tranzai dirba kaip rezistoriai ir gana smagiai kaista nuo srovės.
HV ir FET
Valdymo srovė eina per vieną laidą kuris pereina per 50 impulsinių transformatorių. O antrinės trafų apvijos paprasčiausiai prijungtos prie GATE jungties.

Tiesa, čia gal ne mosfetai, gal čia tiristoriai (triac). Bet valdymo principas tas pats- srovės impulsas ir visi “valdomi raktai” suveikia.

One reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *