NEMA remontas kuris draudžiamas

Kažkur minėjau, kad turiu fotolitografinį (UV kietėjančios dervos) printerį. Bet niekur neminėjau, kad kai tik nusipirkau tą printerį, giminės ir artimieji nusprendė pernešti tą printerį be mano žinios į kitą vietą nes jis jiems labai smirdėjo. O printeris buvo su derva… Ko pasekoje įvyko pilnas piz%@^# ir derva išsiliejo visur ir į printerio vidurius. Po pusės valandos riksmo ir gal kokių trijų valandų valymo naudojant popierių, spiritą ir kažkokią užsienietišką “какой то матери”, printerį pavyko išplauti. Bent jau aš kiek mačiau. Į optiką derva nenutekėjo, korpusas nusivalė, elektronika gavo papildomą izoliacinį sluoksnį. Printeris toliau spausdino kaip ir teisingai, tik jo išvaizda jau nebe tokia kaip turėjo būti. Šiandien įjungiau printerį po gal kokių 5 mėnesių pertraukos ir supratau, kad šakės. Z-motoras visiškai užstrigo. Matyt derva pateko į motoro vidurius ir pagaliau sukietėjo. Taip sukietėjo, kad sukant su replėm iš pradžių skutosi metalinis sraigtas, o tik po to kiek pajudėjo pats motoras.

NEMA motor repair
Čia pats motoras be dangtelių, nes galvojau, kad derva užklijavo guolius. Deja ne. Matosi sraigto darbinė zona, todėl su replėm čiupom už nedarbinės ir ten viską subraižėm.

Tai pagal dydį NEMA standarto, 17 dydžio motoriukas. Jokio lipduko ant jo nebuvo.

NEMA motor repair
Va kelis senoviški NEMA17 motoriukai. Su skirtingų parametrų apvijom.

Ju pinout kaip ir standartinis, su ommetrų rodė, kad sujungimas toks pats. Tik pas senoviškus buvo dar atvadas nuo apvijų centrų. Kiniškame šis kontaktas iš viso neprijungtas:
NEMA motor repair
Kita subtilybė- pas kinišką motorą 8mm sraigtas tiesiog įpresuotas į motorą. Nėra jokios jungės (muftos) tarp motoro ir sraigto. Tai veda prie to, kad bet kokio motoro neprijungsi be tekinimo darbų. Lieka arba naujas motoras arba naujas printeris.
Visaip smaukant nepavyko išmankštinti tą motorą, jis rimtai kliuvo. Net pajungtus prie tekinimo staklių ir gerai prasukus, motoras įkaito, bet pasipriešinimas nedingo. Liko tik pirkimo opcija, nes pagal visas legendas (ir pagal praktiką su senais motoriukais) išardžius motorą iš jo išgaruoja “mojo“- vudu dvasia (nepainioti su Mojo Jojo).
O jei rimčiau, kai kurie magnetai išsimagnetina, jei jų magnetinės linijos “atsidaro”.

Tačiau motoras buvo kaip ir išmetimui, todėl įsidrąsinau, ir motorą išardžiau pilnai:
NEMA motor repair- never do this
Arba man pasisekė, arba čia jau koks naujas modelis su neodimo magnetais kurie taip greitai neiššvaisto savo dvasios. Todėl greitai (dėl viso pikto) nušveičiau nuo rotoriaus dervos sluoksniuką su švitriniu popierium ir motoriukas pradėjo santykinai laisvai sukinėtis, tačiau išliko “užsikabinimo” efektas- magnetas dar stiprus.
Man pasisekė, nes tikrai kažkada ardžiau seną motorą ir po ardymo jis pradėjo labai lengvai sukiotis ir neteko savo jėgų.

4 replies on “NEMA remontas kuris draudžiamas”

  1. Keista, net nebuvau girdėjęs, jog kas ten kur išgaruoja, man niekada taip nebuvo. Nors žingsninių variklių ne vieną esu perardęs ir vėl surinkęs Pvz guolius pakeisti, ašelę su rotoriu kitą įdėti ir tt. Vieną žingsninį kokiais 1998-99-ais esu net pervyniojęs, įdėjus atgal į adatinį printerį buvo atspausdinti mano ir dar kelių draugų diplominiai. Po to printeris buvo parduotas kaip “neremontuotas” ir puikiai veikiantis, pirkėjai nesiskundė 🙂
    Šiaip girdėjau, jog senoviniai magnetiniai laikikliai (kur prie staklių indikatoriams laikyti) turėdavo net užrašus “neardyti” nes po to “nebeveikdavo”, bet kodėl ten taip – nebepamenu. Prieš keletą metų kai tvarkiau sandėliukus su daug daug gėrio radau kelis išardytus gal USSR laikų pusiau hibridinius žingsninius, kurių magnetai nenusileido jėga šiuolaikiniams. Tai spėčiau, jog jei plaktuku išardant nebuvo gerai užvožta gal problema labiau surinkime, kaip nors ne taip apvijos į korpusą buvo įdėtos, ar apvijos buvo iš dviejų dalių ir pasislinko.

  2. Nežinau kiek tame tiesos, bet turėjau NEMA motoro mirtį dėl išardymo. Prieš ardymą vos galima buvo pasukti, taip lipo magnetas. Po ardymo sukosi lengvai ir prarado jėgą. Va angliškas copy– paste:
    The main reason is that the hybrid stepper motor uses a strong magnetic AlNiCo material. This material is high temperature resistant and will not demagnetize at high temperatures. Charge it to saturation during production. If disassembled, the magnetic circuit will no longer be closed. The magnetic core will be weakened or demagnetized, and a special magnetizer is needed for magnetization, which ordinary people cannot solve.

    How does the magnet demagnetize? The two biggest reasons are the disassembly and overload of the motor.

    First of all, whenever the motor is disassembled, it is extremely possible to demagnetize the magnet, thereby weakening the torque of the motor. Depending on the type of motor, the degree of magnetic field reduction will vary and may not even attract attention. For some motors, you will notice immediately. In fact, disassembling a stepper motor usually reduces the magnetic field of the magnet to the point where the motor loses its usefulness unless the motor is properly magnetized.

    If it must be disassembled, prepare a magnetic “short circuit” tool, and then prepare a “magnetic short circuit” first, that is, use a soft iron material to lay the poles of the magnet so that the magnetic flux can pass through the iron. Without reducing the material, the magnetic gap can be removed. When reinstalling, please install the magnetic gap first, and then eliminate the “magnetic short circuit”. However, sometimes “magnetic short” is very difficult. For stepper motors, the inner diameter of the tool used for “electromagnetic short-circuiting” must be equal to the inner diameter of the motor stator, and only a few wires are allowed (even on a lathe, it is difficult to machine the tool). The tool is an iron cylinder with a wall thickness of at least mm, stuffed into the gap of the magnetic circuit, the end of the cylinder is placed on the stator, the cylinder and the stator are roughly concentric, and then the rotor is connected from the stator to the iron cylinder. Complete the disassembly of the rotor.

    https://www.motiongoo.com/article/reasons-for-stepper-motor-loss-of-magnetism

    Spėju, kad tame yra tiesos, bet su senoviškais motorais. Naujoviški, su naujais magnetais nebijo nieko.

    “Also, because it has a low resistance to demagnetization, it will lose power if it is stored improperly (poles repelling each other). For best results, store magnetized alnico so that pieces are attracting each other, or with a steel keeper.”
    https://www.magnetsource.com/pages/alnico-magnets

  3. AlNiCo tai čia tas “gerasis”, kur nuo smūgio visiškai išsimagnetina 🙂 Vaikystėje buvo keista, kai stiprų garsiakalbio magneto žiedą perdalini į kelias dalis ir gauni kelis gabaliukus visiško nemagneto. Reiškia visi mano ardytų varikliukų egzemplioriai turėjo jau keramikos ar neaodimio magnetus.

  4. ,,Po pusės valandos riksmo ir gal kokių trijų valandų valymo naudojant popierių, spiritą ir kažkokią užsienietišką “какой то матери”,, ………o bro…. po 10 metu gyvenimo su manim žmona jau žino mane ….. tipinis atvejis ……..10 val vakare …….. grįžus iš darbo Raimi žinai, ką ka tik …. (suprask iš ryto) nusvilo indukcinis paviršius…. nenorejau sakyt ryte ….butum avarija nuo nervų padaręs…. žinau tave… bl…..iyat seksas ir vudu iki ryto ir kaitlente suveikė……
    smalas turetu valyti 646 (ima brunox (epoxy) danga ), 647(646-647 buna visokios kokybes ,–kaip dievas ir tiekejas duos,- arba kas bus parankiui….), arba dar acetonas(del sio nesu tikras ima cyano akrilatus)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *