Auto + kompas
Vienas internautas užpylė mane klausimais apie automobilio pajungimą prie kompiuterio. Prisiuntė man visokiausių schemų, fotkių, instrukcijų ir visokiausio softo, pripasakojo apie visokius K-Line ir L-Line, apie ISO9141 ir visokius VAG COM… Žodžiu jam ten kažkas nesusikonstravo, nesijungė prie jo auto. Šiaip tai schemos visai primityvios. Kadangi gyvenam “arčiau vakarų", rusiškos nesamoningos schemos su daugybe tranzų ar taimerių man nepatiko. Pasirinkau schemą su specializuota mikroschema- ji nėra brangi. Iš esmės, RS232 kabelis iki auto tai paprasčiausias protokolų- lygių keitiklis. RS232 keitiklis į TTL, TTL į automobilyje naudojama ISO protokolą.
Schemą ir plokštę nusipaišiau pats naudodamas Eagle programa. Detalės MAX232, MC33199, 78L05, vienas tranzas, kita smulkmė.
Schema:
Schema pasižiūrėti atidžiau. Kas idomiausia, schemoje yra klaida, bet subinė vistiek veikia…
Spauskit čia, kad skaityti toliau ir pamatyti daug paveiksliukų:
Spausdintos plokštės (PCB) paveiksliukas:
Po kažkiek laiko surinkau “aparatą", naudojau daugiausiai SMD detales, tik kažkodėl 78L05, kondikus ir rezistorius pasirinkau senoviškus, per skylutę… Susiradau antikvarinį notebuką “Toshiba portege", jame beliko tik 16Mb RAM, akumus teko perlituoti (ir jie netilpo į seną korpusą- teko viską apvynioti izoliacija), sunkiai perkėliau visą softą- kompiukas neturi nei USB, nei CD, nei FD. Teko lupti lauk kietą diską.
Surinktas “aparatas" ir antikvarinė Toshiba:
Viska nusitempiau į automobiliuką ir ant snarglių pajungiau. Ijungiau softą, degimą- automobilyje kažkur gilumoje kažkas pradėjo tiksėti- galvoju tuos sprogs. Bet nieko, dar veikia.
Krūtas pajungimas prie Golfiuko fiškės:
Bendras testavimo vaizdelis:
Prijungus prie automobilio daugiausiai neatsiliepia tie auto-moduliai. Matyt mano automobilis pernelyg primityvus- be navarotu. Golf3, 1997 metų…
Dažniausiai matomas pranešimas :
Vienintelis gėris kuris atsiliepė ir net leidosi testuotis tai ABS. Nusiskaitė netik visokie serijiniai numeriai, bet ir leido visaip pamirksėti lemputėmis, paburzginti hidrauliniu siurbliuku ir užstabdyti individualius ratus.
ABS išėjimų testavimas:
Pabandžius susisiekti su automobiliu OBD-II protokolu gavau klaidos pranešimą. Deja, nežinau ar tai auto kaltas ar mano priedelis. O gal paprasčiausiai kur nors nebuvo kontakto.
OBD-II bandymas ir rezultatas:
P.S. (2008.08.16): Vėl prispaudė reikalas… Susgedo Golfiukas, tai teko susirasti vėl šį projektą. Pataisiau klaidas kurios paminėtos komentaruose. Perpaišiau (teoriškai) schemą ir plokštę. Naujos plokštės nedariau, pataisiau esamoje. Po remonto, o gal šiaip, dėl gero oro, atsiliepė automobilio variklis (tik tada kai “K" linija 12V). Parodė gedimą… Dabar teks remontuoti mašiniuką.
Taip pat pridėjau Cadsoft Eagle programos archyvą tiems kurie norės paeksperimentuoti: ZIP archyvas.
Taip pat parašiau tiems, kurie atkartojo schemą, bet vagcom nematė interfeiso- ar sujungėt DB9 kištukyje 7 ir 8 pinus?
Mus domina tik keturi laidai kurie buvo taip pajungti (bent jau veikė (dalinai) ant mano VW):
16- +12V iš akumo.
7- ISO9142-2 K line.
15- ISO9142-2 L line.
4,5- žemė. GND.
(pas mane auto kištukyje daugiau metalinių kontaktų ir nebuvo. Ir žemė tik viena…)
March 8th, 2008 at 10:34 pm
Krutai
Kaip tik ieskau info ta tema
Dekui.
Beje jei netycia atrasi kur besimetanti usb to com ismegink ir parasyk kaip veikia
March 9th, 2008 at 3:46 pm
Na bet kodel man taip neveikia
cia as tas internautas uzpuoles Leva
Gal mano rankos dar kreivos tokiem darbam.. nu bet tiek daug variantu ismeginau ir su universalia montazine plokste ir PCB paskui ismokau pasidaryt.. tik galimas daigtas kad mano MC33199D mikruske tiek bandymu neatlaike
bet as nesustosiu ir bandysiu toliau tol kol padarysiu
lbj jau uzsispyriau
March 9th, 2008 at 8:18 pm
Nerijau, gal su manim pasidalintum savo ziniom apie tuos masininius protokolus?
March 10th, 2008 at 1:54 am
Pilnas rusiskas internetas butent tokiu schemu. Ir pilna situ adapteriu “patikrinimo ir suderinimo" dar pries jungiant prie masinos aprasimu.
March 10th, 2008 at 1:20 pm
Gal galima gauti linku?
Su rusu kalba ne stebuklai
March 10th, 2008 at 3:26 pm
Kad mano zinios irgi ne sviesios
Dnts kur rast tokius aprasymus patikrinimo ir suderinimo?
Matas o ka tu turi rades ?:)
March 10th, 2008 at 5:00 pm
http://www.obddiag.net/projects.html
Stai sia schema planuoju artimiausiu laiku meginti surinkti.
March 10th, 2008 at 6:27 pm
Cia paziurek:
http://www.carhelp.info/forums/102/thread4031/
March 10th, 2008 at 8:44 pm
Matas o iskur zadi gaut ta mikruske MCZ33290?
o Dnts as ten esu prisiregines bet neleidzia parsiust to failiuko Test.zip gal tau leidzia parsiust? ar gal turi ?:)
March 11th, 2008 at 10:04 am
Is uzsienio pirksiu
March 11th, 2008 at 11:06 pm
Na mano tas adapteris su opto tai veikia per USB COM converteri
bet ODBII irgi parase kad nera tokio ..
nors nzn gal man ir nera nes borto kompo nera
March 31st, 2008 at 9:32 pm
Dariau pagal virsutine is cia
http://orlovdv.narod.ru/COMport.html
Ant vieno passat 2,0 digifant irgi nesijunge prie motoro. Bet netycia pastebejau kad ten reikia palaukti iki daeis iki Baud 04. t.y. laukti reikia apie 16 retry.
o del klaidos, tai nebent 2,3,14 tereikia sujungt su savim, niekur nekabinant.
April 2nd, 2008 at 10:58 am
o cia 2,3,14 tai max232 kojeliu numeriai ar kas ?:)
April 2nd, 2008 at 4:58 pm
O prie ko čia max'as
April 3rd, 2008 at 8:18 pm
ant MC33199. maxas atostogauja.
April 8th, 2008 at 8:26 pm
tai gali kas pataisyt ta klaida?:) uzsisakiau dar viena mikruske mc33199
o Levai tau su katra versija jis veike? su 3.11 ar 4.09 ?:)
April 8th, 2008 at 8:29 pm
Klaida laidžiukas nuo 2, 3, 14 iki SV1. Veikė su visom programom.
April 8th, 2008 at 11:50 pm
va tau radau panagrinet
http://www.emanator.demon.co.uk/bigclive
mane sudomino ozonas
paskui ta komentara istrink nes jis cia ne i tema
April 23rd, 2008 at 9:10 pm
Turiu daug varijantų tokių schemų, nuo labai paprastų iki sudėtingesnių.
Vieną ir pats susimeistravau. Anksčiau jų buvo galima rasti daugiu, dabar pradėjo tas schemas slėpti, mat iš to galima uždirbti piningų. Būkit atsargūs, po “testavimo" gali ir nebeužsivesti. Jungiau prie 99m VW. Jei kam įdomu galiu pasidalinti.
April 24th, 2008 at 1:50 am
Evaldas man butu idomu:) skype:yah00zijo o email:j0maj0@yahoo.com
July 16th, 2008 at 9:55 pm
pasigaminau schema tikrai gera bet kai bandau prisijungti raso kad neprijungtas INTERFACE
July 16th, 2008 at 10:06 pm
o slaptą laidelį RS232 jungtyje sujungei?
July 17th, 2008 at 7:45 pm
koki laideli viska dariau pagal schema, gal galetai paaiskinti.
August 16th, 2008 at 3:27 pm
Visi pataisymai įrašyti į pagrindinį postą.
December 20th, 2008 at 3:50 pm
As tai jau pasidariau per USB:) su FT232
tik vat kazkas buvo ar tai firmware blogas ar kazkas kad jis veike dalinai.. interfeisa rado, visus testus praejo, bet visada rasydavo kad nepajungta prie auto.. bet as padariau kad veiktu kaip per usb rs232 tracyveri
ir veikia
February 20th, 2009 at 4:17 pm
o tai kokius gedimus radai golfelyje?:)
February 20th, 2009 at 5:03 pm
Trottle actuator- open.
January 5th, 2010 at 10:22 pm
Sweiki patiko man si tema LIUKS! beveik viskas aisku tik liko man toks kabliukas kas per elementas SV1 (gal kokia paderinama varza). o kam reikia keisti ta “k" linijos itampa?
January 6th, 2010 at 11:40 am
SV1 tai jumperis (trumpiklis) perjungti išėjimo K signalo amplitudę- 5V arba 12V.
May 20th, 2010 at 12:32 am
ALDL & GM (opeliai, fordai) kaikutir dirba ant 5v kiek zinau
June 25th, 2012 at 3:34 pm
Įspūdingas auto projektėlis čia pas tave gavosi. Šaunuolis, matosi kad rankos ne iš *** auga