Tikrai galingas 5v ir 3.3V stabilizatorius automobiliui

Užduotis: automobilyje pajungti elektroniką kuri sriobia tikrai daug galios ir naudoja standartines 5V ir 3.3V įtampas. Tačiau vienas kitas amperas. Jau seniai apie tai masčiau, tačiau bandyti paprasti impulsiniai stabilizatoriai nesusidorojo su užduotim. Įdėja buvo kiek primiršta, kol nepapuolė į rankas IBM e-server kompiuteris. Šis kompiuteris turėjo du hotswapinius maitblokius (deja juos kažkas nukosėjo). Tačiau išardžius hotswapinį mazgą (perdarinėjau korpusą standartiniui ATX maitblokiui) buvo atrastos šios dvi plokštelės susuktos varžtais:

Powerfull step-down regulator: automotive 12V-5V, 3.3V

Juodi kištukai tai jugtys į maitblokius. Metalinės didelės detalės- GND ir 12V šynos.
Pasirodo, maitblokis padarytas taip: hotswapiniai maitblokiai gamina tik 12V. Tuo tarpu, kompui reikalingos 5 ir 3.3 (bei neigiamos) įtampos gaminamos šiomis mažytėmis plokštėmis. Tiksliau mažosiomis, vertikaliai stovinčiomis plokstelėmis. Ten kita elektronika skirta apsaugom, monitoringui, maitblokių valdymui ir ryšiui su motinine plokšte.
Plokšteles nulupau, prilitavau prie paprastos plokštelės ir kiek pamodifikavau feedback grandinę. Labai padėjo, kad ST semiconductors puikiai aprašė pagrindinę mikroschemą- L6910.

Powerfull step-down regulator: automotive 12V-5V, 3.3V

Čia jaus elektriškai surinktas aparatas be korpusiuko. Tas mažytis ventiliatorius manau bus reikalingas, nes jei bus konvertuojamas koks 100W, tai vistiek ten bus labai karšta. Sakot šimtas vatų nerealų? Demo boardas su silpnesniai tranzais traukia iki 20A. O čia dvi plokštelės. Toliau bus keletas fotkių, kad pažiūrėti atidžiau…

Powerfull step-down regulator: automotive 12V-5V, 3.3V
Čia matosi MOSFET raktai- aukštojoje pusėje stovi vienas tranzistorius, apačioje lygiagrečiai du. Čia specialiai, nes konvertuojant iš 12V daugiau galios komutuoja apatinis raktas. Viršutinis tranzas kiek pasislėpęs už geltono laido.

O štai kita pusė:
Powerfull step-down regulator: automotive 12V-5V, 3.3V
Prašom atkreipti dėmesį į droselį. Jis suvynitas ne vielute, o gana storoka varine šynute. Dar matosi nedidelis aliumininis radiatorius.
Visur, kur tik buvo vietos, prismaigsčiau low ESR kondensatorių.
Dabar tik belieka sukonstruoti tvirtą dėžutę. O tai man sunkiausia užduotis.

5 Responses to “Tikrai galingas 5v ir 3.3V stabilizatorius automobiliui”

  1. senis_saltis Says:

    ziurek nepakurk automobilio, jei ventiliatorius uzilenks

  2. Darius Says:

    Sveiki, gal ne itema, bet apie itampos reguliatoriu uzklaust noreciau :) turiu as toki dvd motinoj ilituota itampos reguliatoriu AZ1117-ADJ. ADJ kojoj R1 yra 470 ohm, R2 75 ohm, Input 5V, Out 1,46V (nueina i proco maitinima). Matyt jam perdaug toks itampu skirtumas ir jis baisiai kaista. Gal zinot koki zmogiska buda (nenaudojant radiatoriu, mikruske SOT-223 korpusas) ta kaitima sumazint?

  3. Administrator Says:

    Pats gi atsakei- reikia mažinti įtampų skirtumus. :)
    O tai kodėl tau trugdo tas kaitimas? Šiuolaikinis stabilizatorius gali dirbti ir 100 laipsnių temperatūroje.

  4. Darius Says:

    panasu , kad jis perkaista iki thermal shutdown, restartina dvd. Gaila kad negaliu pamatuot kiek ikaista, bet pirsto sekundes tikrai nenulaikysi :D Tai gal inpute kokia varza geros galios uzdet?

  5. Administrator Says:

    Tai termal shutdown pas reguliatorių ar pas DVD procesorių?
    Nes aš daugiau mačiau kur šutdowninasi dėl procesoriaus perkaitimo.
    O šiaip, reikia gauti kurnos (nežinau kur) tokios termolaidžios gumos- panaši į minkštą ir lipnų trintuką. Ir su ja nubraukti karšti nuo plokštės į aparato korpusą.
    Tokias gumas mačiau CDRW/DVDRW įrenginiuose- ten nuo kažkokių draiverių į korpusą šilumą atiduoda.

Leave a Reply

Bot-Check (Jei ne skaičiai spauskit refresh. Tik oranžinius naudoti.)

Unhappy Tikbalang