Z-ašis

Pabandysiu paaiškinti, kaip aš dariau savo staklytes. Kadangi dariau be brėžinių, tai nelabai yra ką parodyti. Todėl biški papaišiau tokių “IKEA” stiliaus paveiklsiukų.
Iškarto pasakau, kad tai pirmas blynas ir konstrukcija turi rimtų trukūmų. Bandysiu tas problemas aprašyti eigoje.
Taigis, Z ašis. Šios ašies eiga mano prietaise minimali- gal kokie 5 cm. Ilginant eiga atsiras stabilumo ir tvirtumo problemos.
Surinkti šią detalę geriausia ant “U” profilio, tačiau tokio man tinkamo nebuvo, todėl surinkau iš dviejų “L” profilių.

Z-axis
(pasididinti IKEA tipo instrukcijas)


Taigi “U” profilis padaryta iš dviejų detalių “a”. Galima sudėti kaip “b” arba “c”. Svarbu, kad tilptu motoriukas “d”.
Motoriukas tvirtinasi prie detalės “e”. Joje skylė ašiai (centre) ir keturios skylės motoriuko tvirtinimui. Ši detalė tvirtinsis varžtais su paslėpta galva prie “U” profilio (“d.” – su tašku. Klaida čia.). O gal vėliau ir kniedėmis.
Dvi svarbios detalės “g” ir “h”. Tai bėgių “i” ir varžtinės pavaros “j” laikytuvai. Čia pirmoji detalė kurią reikia sugrežioti įdealiai lygiai. Todėl rekomenduoju daryti kaip apvesta ovalu- suspaustai spaustuvu (strubica) pavadinimu “RAR” ir gręžti dvi detales iškarto. Detalės “e” ašies skylė irgi turi sutapti su centru, tačiau nedidelius nukrpimus ištiesins mufta “f” ir padildžiotos skylutės varžtams detalėje “e”.
Tarp detalių “g” ir “h” tvirtinasi ašys “i” kurios turi įpjovas galuose ir tvirtinasi “zakliopkėm” (žr. pav.). Taip pat čia tvirtinasi sraigto “j” priekinis guolius “k” ir galinis guolis “l”. Ant sraigto sėdi sliaužiklis “m”.
Ant ašių “i” tvirtinasi linijiniai guoliai “n”. Tie guoliai prisisuks prie balno “p”. Jis padarytas iš to pačio profilio “L“. Čia skylutes guoliams reikia grežioti tiksliai ir lygiagrečiai.
Jei “i”, “j” ir “n” detalės nestovės lygiagrečiai, tai viskas striginės, ašys “i” mikliai bus suraižytos šaratukų, o variklis “d” vos ar išviso nepajundins balno “p”.

Z-axis photo
(pasididinti)

Realybėje viskas blogiau- neturėjau “n” tipo guolių, tai paprastus suspaudžiau tarp dviejų “L” profilių. Detalė “m” kiek kitokios konstrukcijos, labiau panaši į “k”. Ir dar foto nuotraukoje nepritvirtinta.

Pagrindinė problema- balnas nėra tvirtas. Dėl to, kad guoliai “n” trumpi, nėra didelio tvirtumo dėl “liufto” kiniškuose guoliuose. Ašys “i” kiek kliba tvirtinimo detalėse “g” ir “h”, nors skylės įdealiai atitinka jų diametrą.
Pačios detalės “i” kiek per “minkštos”- 8mm diametras nėra toks tvirtas kaip atrodė pradžioje ir jos spyruokliuoja.
Balnas “p” gavosi kiek per mažas- čia gi tvirtinasi darbinis instrumentas. Instrumentą tvirtinu tik su įsriegtais sriegiais- todėl čia nėra didelio tvirtumo.

Nepavyko gerai išgręžti lygiagrečias skylutes, todėl teko su dilde “tiuninti”. Darbo metu, varžteliai atsisuka patys nuo vibracijos. Tai kai surinksite sistemą, dalį varžtelių reikia pakeisti į kniedes (tik taip, kad sistema išsiardytu, jei reikės kada nors). O varžtelius reikia uždažyti laku ar dažais.

Taigis, maždaug taip atrodo mano pagaminta “Z” ašis.

4 replies on “Z-ašis”

  1. Žiūrėsim kas iš visa to išsirutulios. O kad varžteliai neatsisuktų nuo vibracijos yra spyruoklinės poveržlės.

  2. Paprasta, pakankamai technologiška, tik dar teks atsikratyti mechaninių rezonansų.

  3. KestasL: žinau, nepatogu, nepadeda 🙂

    Algis: čia apie tą garsą kur filmukyje? Biški kreivai ašis stovi, todėl kartais pazvimbia. Šiaip šitas greitis kiek per didelis darbui- nėra jėgos.

    Kas_Pasakė: aišku pažaidimui. Jei reikėtu darbui- nupirkčiau tikrą.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *