Greituminis motoriukas

Jau daugybė metų aš turiu šitą motoriuką. Dėl jo specifikos niekada net ir nebandžiau jungti. Ir jau nepamenu kur aš jį radau… įtariu, kad kai mūsų firma nuomavo patalpas radio gamykloje, radau dokumentų spintoje.

Kuom motoriukas įdomus? Nu jis kiek suprantu, skirtas frezuoti ir gręžioti PCB. Man patinka jo apsūkos: nuo 20000 iki 72000 apsukų per minutę. Taip, nesuklydau: nuo dvidešimt tūkstančių iki septyniasdešimt dviejų tūkstančių apsukų per minutę… Kai žiūrėjau į šiuolaikinius to pačio motoro datašytus, rusai pakėlė max leistiną greiti iki aštuoniasdešimt tūkstančių apsukų per minutę… manau jie paprasčiausiai tik padidino skaičius popieriuose ir nieko nedarė su pačiu motoru.

spindelio motoras

Buvau išrinkęs motorą, kad pažiūrėti kaip jis padarytas. Maždaug 2/3 motoro užima…. guolis! Pats elektrinis motoras visai mažiukas. Jis slepiasi tam išplatėjime, kur pritvirtinta paso lentelė. Kas per guolis? O čia jau įdomu. Kažkas panašaus į specialų lydynį babitą ar grafitą ir kaip “tepalas” naudojamas suspaustas oras. Pase ir datašyte parašyta- 0,5…0,6MPa oro slėgis. Oras prateka per visokius daigčiukus guolyje, poto aušina patį motorą iš išmetamas laukan per eilę skilučių viršuje motoro.
Guolis dvigubas- labai ilgas išilginis ir nelabai didelis atraminis. Aš nežinau ar tas motoras kiek dirbo, bet jokio “liufto” nesuradom.
Špindelis panašus į MT1 (Morse tapper #1), tačiau spėju, kad tai koks nors rusiškas analogas.

spindelio motoras

Motoriukas trifazis, su savo specifika: nuo 333 iki 1200 Hz dažnis, įtampa nuo 60V iki 220V atitinkamai. Galia 250W.
Gaila, bet tokio dažnio keitiklio neturiu. Ir neturiu aš kompresoriaus.

Motoriuko pavadinimas rusiškom raidėm: Электрошпиндель с воздушными опорами АС72 предназначен для комплектации станков сверлильно-фрезерной обработки печатных плат.
Особенности конструкции:Электрошпиндель представляет собой трехфазный асинхронный короткозамкнутый двигатель. Вал снапрессованными на нем пятой и ротором вращается в двух подшипниках, вклеенных в корпус электрошпинделя. Осевая нагрузка на вал воспринимается системой подпятников, охватывающих пяту. Статор двигателя закреплен в корпусе стопором.
Смазка подшипников и подпятников осуществляется сжатым воздухом, который подводится в смазочный зазор через штуцер и систему отверстий. Отработанный в подшипниках и подпятниках воздух
по каналам выходит в полость, где размещен двигатель, способствуя его охлаждению. Из корпуса воздух выходит через пазы.

Вкладыш подшипника из специального антифрикционного графита, пропитанного баббитом, запрес-сован в латунную обойму, упруго связанную с корпусом.

8 replies on “Greituminis motoriukas”

  1. žinan kiek jis ORO naudoja savo veikimui, tai jis ir taip raketa. Šiaip ruskeliai labai gerai atsiliepia apie šitą motoriuką ir stakles iš kurios jis išimtas… bėda ta, kad staklės (ir motoriukas) tipiškai rusiškas daiktas- “jei nesigauna reikiamų parametrų padaryti normaliai, tai mums nesvarbu resursai.” Iš čia automobiliai kurie naudoja 100 litrų ar daugiau benzino 100 kilometrų, masyvūs aparatai ir motoriukai kurie naudoja … 10 kubinių metrų oro per minutę.

  2. tai vietoje kompresoriaus suspausta CO2 is baliono, o toki negalinga keitikli is garso stiprintuvo ir garso plokstes pajungt…

  3. NEgis įdomiai Tu čia pasiūlei 🙂

    > tai vietoje kompresoriaus suspausta CO2 is baliono,
    O kai sureaguos su drėgme ir pavirs angliarūgšte? Kiek žinau, guoliai ir rūgštis nelabai tinkama kombinacija.

    > o toki negalinga keitikli is garso stiprintuvo ir garso plokstes pajungt…
    Trifazis garso stiprintuvas, “3D audio”? Žinai kur tokius parduoda? 🙂

  4. Siūlydami prijungti nuo CO2 (tai ir yra angliarūgštė) baliono ar bent įsivaizduojat ką reiškia 10 m3/min @ 5-6bar oro? Stumoklinis kompresorius (kad ir sovietinių laikų Vilniaus gamybos) su 4kw varikliu pučia tokiu slėgiu ~0,5 kubinio metro. Čia normaliai, beje, ir šiems laikams. Jei iš ties reikia tokio oro kiekio, buityje tai nelabai įmanoma. Nebent su dyzeliniu auto priekabos dydžio kompresoriumi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *