Biški filler straipsnis. Eidamas po autolaužyną pakėliau rodos VW Golf aušinimo ventiliatorių su kažkokiu kontroleriu. Jei tiksliau, detalė BOSCH 1 137 328 616. Nukirpau kontrolerį tolimesniui laužymui ir partempiau namo…
Output- juodas ir baltas laidas. O iš kažkur iš automobilio ateina maitinimas tikriausiai rudu ir raudonu ir kažkoks matavimo ar kontrolinis signalas plonais laidais.
Pašalinam korpuso dangtį:
Čia matosi pagrindinė PCB ir 6.8μF polipropileninis kondensatorius..
Iš kitos pusės kiek mažiau- du elektrolitai, RIFA, PEG126KH412RQ, 1200μF x 40V, išplėstas termodiapazonas.
Prie PCB priklijuoti keli galios elementai. Dalis laidų integruota į juodą plastiką, kai kurių detalių laidai užpresuoti už masyvių laidininkų galiukų. Dėl to detalės labai sunkiai išsinarplioja.
O čia jau galutinis rezultatas- L4949 (100mA, low dropout reguliatorius, 5V), LM2903 operacinis stiprintuvas, LM2904 komparatorius, 2x BUK7908-40 mosfetas, toks specifinis mosfetas su papildomu matavimo tranzistorium skirtu matuoti srovę per tranzą. Tada galima apseiti be matavimo šunto. BUK7508-40 tai panašus (40V, ~75A) mosfetas be pričindalų. Dar ir šotki diodas STPS1645D (45V, 16A). Dar ir kažkoks droseliukas. Ant PCB dar visas kalnas mažų detalyčių kurias sunku identifikuoti ir visokie SMD pasyvai. Gal kiek įdomesni šuntiniai rezistoriukai… Procesoriukas tai kažkoks iš ST semiconductors automotive serijos, bet skaičiukai specifiniai.
Kiek įdomesnė detalė tas daugiakojis tranzas. Reikėtu paeksperimentuoti tačiau nelabai yra laiko.
pastaruoju laiku ir mane dominusius daiktus randi/ardai? gal trumpai dar pakomentuosi ką šitas daiktas valdo? tik apsukas nuo temperaturos? kodėl tada tokia detaliu ivairove. kiek W variklis? detaliu daug ~40voltu, gal be vargo valdytu ir 36v?
Tai spėtinai VW Golf 1.6TDI aušinimo radiatoriaus ventiliatoriaus kontroleris. Ar šis modelis yra “tinklinis” ar analoginis aš nežinau- nesidomiu automobiliais.
Šito prietaiso veikimo principo tikrai nenoriu nagrinėtis, nes pirmiausia reikia sužinoti ką rūkė jo kurėjas.
Čia kita pusė. Signalas iš jutiklio tikriausiai analoginis arba koks hibridas. Jis apkabintas daugybe kondikų ir lazeriu pjaustytų rezistorių. Dėl tokio niekingo prietaiso panaudota 4 sluoksnė plokštė. Tai irgi negelbėja nagrinėjant. Daugiakojai mosfetai lygtai užlygiagretinti. Diodas tikriausiai saugo nuo neteisingo poliariškumo ir spaikų. Ką daro paprastas mosfetas nežinau. Dar karta pakartosiu, kad nebuvo tikslas sužinoti ką daro tas prietaisas.
Galingumas man nežinomas, aš varikliuko nepakėliau ir nemačiau ar ten kas buvo parašyta. Jei po savaitės ta šiukšlė gulės tame pat patvoryje, gal ir pažiūrėsiu.
Dėl įtampos ribojimų- komutuojant 12V ir galingas induktyvines apkrovas, visi mosfetai turi turėti šiokią tokią apsaugą. Dėl to ir kaip priimtas koks tai industrinis standartas ~40V. Reikia skaityti kokius dokumentus ar tie patys mosfetai naudojami ir 24V sistemose.
36V sistemose aš tokių tranzų nenaudočiau.
O pagal ką nustatot kiek sluoksniu plokštė?
tai gi matosi!
bet Bosch-vuokiška kokibė-solidžiau padaryta už made in China produktus?
nes girdėjau kad el.dviračių kontroleriai kartais atsikrato (prilituotos detalės), bei patenka vanduo-nėra hermetiškumo korpuso. jei dar neišmesta-gal pasaugotum šitą korpusą ir tranzus, o gal tai tie kur man reikalingi bus? greičiausiai liksiu prie 12V sistemos… beje dėkui už 7V sprendimą dėl kompo
coolerio-veikia super.