Tiltas ir snuberiai

Padidinus dead time, pradėjo lakstyti visokie nekontroliuojami impulsiukai. Teko juos slopinti įvairiom priemonėm. Vienos kiek padėjo, kitos nelabai, o trečios… nežinau :).

Taigi, mano indukcinio kaitinimo agregato galios tilto dalis:
full bridge tiltas

O schema čia:
full bridge tiltas
(didesnė schema spausdinimui)

Komentarai:
Violetinė plokštelė dešinėje- draiverių plokštė. Valdymo signalai į IGBT eina ekranuotais laidais (mėlynas, pilkas, žalias ir raudonas). Šalia šviečia nedidelė neoninė lemputė- nieko nėra geriau, nei laiko patikrinta klasika. Šviečia lemputė- nesiartink, pavojinga.
Nuotraukoje matosi keturi balti dideli kondensatoriai. Centriniai- tai GE 5uF x 400V DC pajungti prie galios grandinės “šynu”. O štai kiti tai 0.068uF x 1000V polipropilenai kurie jungia galios šyną su korpusu. Taip bent jau oscilografas tiksliau rodo- manau, kad dalis triukšmo per juos slopinasi. Centrinis pilkas ir pabaltavęs rezistorius darbo metu labai stipriai kaista- gal kiek per didelė talpa šiame snuberyje. Tai snuberis kuris pastatytas ant tilto išėjimo. Tilto išėjimas oranžinis ir rudas laidas.
Aliumininis radiatorius įžemintas į PE laidininką. Dar matosi termostatas ir dalis ventiliatorių valdymo grandinės (užstoja kiek baltas kondikas).
Visas tiltas maitnamas iš kairės pusės per geltoną ir raudoną laidą. Ant laiko kabo saugiklis. Dar yra rezistorius iškrauti kondensatorius.
1N4148 diodai tai kažkoks SMD klonas.
Visi snuberių rezistoriai 3…5W, mažo induktyvumo.
Visi kondensatoriai polipropileniniai.

One reply

  1. Comments for English language readers:
    ALL caps are high voltage 400V DC and more. All caps are polypropylene and rated for high reactive current.
    Snubber resistors are high power, low inductance. Central snubber resistor sometimes is RED HOT. Is is ceramic coated and rised above PCB.
    Neon glow lamp is used to indicated lethal voltages on the bridge.
    Additional 1uF 1000V capacitors not shown in circuit diagram (white square ones on the photo) is connected between power rail and protective earch. Without these caps it is almost imposible to measure voltage and current in high voltage side.
    All big metal parts (like chasis and heatsink) is connected to PE connector of power plug.
    As this bridge is running at marginal speed (~100kHz) all wiring must be done with thinking. Any wire near output lines can be under high voltage.
    There is moment of caution- there are strong magnetic field and ALL magnetic material can suddenly became HOT. Even small item like bolt sometimes become RED HOT!

    red hot
    Here is design error- never use magnetic material to keep HF wires together… It is red hot not from bad connection, but of very high magnetic field arround this tube-wire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *