Nespauskit

Nespauskit keistų linkų kuriuos gaunat. Aš spaudau už jus, kad žinotumėt.

Scenarijus paprastas- ateina žinutė apie neva nepristatytas siuntas. Ten būna dažnai keistoka nuoroda:

Nelabai gramatana žinutė turėtu kaip ir duoti įspėjimus. Atsidaręs interneto puslapis savo gramatika irgi sako, kad kažkas negerai. Žmogai, jei atsidarėte žinutę, kuri rašo apie jūsų siuntą ir jie jau žino telefoną, tai kodėl vėl prašo asmeninės informacijos? (Ten žemiau buvo ir telefono laukelis). O sekantis ekranas jau sako, kad reikia tik 0.27€ užmokėti. Tačiau bjaurus paštas tikrai be dviejų eurų nieko nedaro 🙂 Aha, ir kortelė ir CVV. Gal dar raktą nuo kambario su pinigais?

O, va ir kambario raktas. T.y. anonimiškas “bankas” ir patvirtinimo kodas. Aš naudojau randominį telefoną (nu ne randominį, bet policijos) ir generuotą kreditinę kortelę. Todėl galiu tik spėti apgavystės mechanizmą. Tikriausiai į mobilų ateina kažkas dar, gal koks netikras bankas. Gal šiuo momentu jau pasijungia gyvas žmogus kuris pradeda rankiniu metodu dirbti tarpine tarp aukos ir banko. Tačiau mano eksperimente įvedus bet kokius skaičius, puslapis užlinko.

O bonuse, tokius puslapius blokuoja mūsų pareigūnai. Tai jei neskubėsite spausti nuorodos, tai vėliau ji gali pasirodyti tokia kaip paveiksliuko dešinėje.

O dabar bambesys ir patarimai- net jei ir laukiate siuntos, neskubėkite. Niekur ta siunta nedings, nepanikuokit. Skaitykit atidžiai ir galvokite logiškai- kodėl? Kam jies to reikia? Kur jūsų siuntos identifikacinis numeris. Kodėl siuntėjo numeris ne iš Lietuvos? Kodėl interneto adresas toks keistas? O jei tikrai nerimas dėl siuntos, tai eikite į oficialų pašto puslapį. Nežinot siuntos numerio? Tai iš viso ko čia blaškotės? Laukite lapuko savo pašto dėžutėje. Ar net didelio laiško.

Visi dokumentai pildomi tik oficialiam pašto interneto puslapyje, o apkomėti galima tik teisingai prisiregistravus prie lpexpress savitarnos. Nebūkit šiuolaikiniai hipsteriai, kurie viską bando daryti savo ultra išmaniu įrenginiu, kuriame sudėtos VISOS JŪSŲ PASLAPTYS! Žinot patarlę apie “visus kiaušinius vienoje kraitelėje”?

O dabar testas:

Kuri žinutė teisinga?

8 replies on “Nespauskit”

  1. Turbūt tik pirma žinutė tikra, bet šiaip seniai laikas atsisakyti SMS išvis, nes jos visiškai nepatikimos.

  2. Nieko blogo su SMS žinutėm nėra, tik “provaideriai” visiškai atsipūtė ir žiūri pelno. O žmonių protelio nepataisysi- jie tiki bet kokiom kvailystėm.

  3. Su SMS tikrai viskas gerai. Pvz paskutiniu metu kai M$ dėl “saugumo” atsisakė SMS tapatybės patvirtinimo, naudoju jų nenormalų tapatybės APPS’ą paleistą ant virtualaus Androido tame pačiame kompiuteryje, kuriame prašo patvirtinti tapatybę. Tapatybę patvirtina puikiai 🙂 Ir čia yra tipo saugiau? Kai net nedalyvauja telefonas ar telefono numeris? Prašau dabar paneigti, kad be SMS saugiau 🙂

  4. Microsoftas tikrai dar siuntinėja SMS. Guglė- jei esi offline, tikrai siunčia SMS. eBay ir Paypal – tikrai siunčia jei įtaria kląstą 🙂 ir esi offline. Steamas kogero irgi, jei neturi steamo programėlės.

  5. Pavasariop, atrodo, suaktyvėjimas. Per skelbiu parduodant daiktą (kuris atrodo tikrai neturi vilioti sukčių) bandė prigaut su DPD schema. Atsiranda pirkėjas ir čiate rašo “Man reikia jūsų elektroninio pašto adreso, kad galėčiau suorganizuoti pristatymą ir apmokėjimą per DPD”. Galvoju keistas noras ir iniciatyva. Ir kam email nors jau susirašinėjame čiate. Sakau aš ne parduotuvė, kad galiu bet ką supakuoti ir išsiusti, reik pasidomėt gal kas ir be DPD atveš. Nu bet įdomu kas bus, duodu įtartinių atvejų email. “Aš apmoku visą sumą į DPD sąskaitą. DPD pervestų pinigus į jūsų sąskaitą. Jūs siunčiate siuntinį. Taip jūs gausite pinigus prieš siuntinio išsiuntimą”. Išperkamojo pašto paslaugos pas DPD? Nesidomi ką rašau ir skubiai stumia savo. Adresas neva Utenoje (paštomato, nors daiktas didžiulis). “Gerai, aš viską sumokėjau. Patikrinkite savo paštą. Ačiū už sandorį” Apmokėjo mat. Klausinėja ar gavau patvirtinimo laišką. Laiškas ateina iš icloud.com. Neatlaikęs klausiu, tai kodėl ne iš dpd, o iš icloud? Turi naglumo atsakyt “ты долбаеб ?” Tada jis eina ten kur karo laivas ir pranešamas bei blokuojamas.
    Laiške nuoroda su nukreipimu į DPD (https : //[URL BLOGAS].de) iš to į https : //dpd-lt.[URL].shop/login/106FQ317GY103J3334263/ Ten buvo neva DPD puslapis (kokių 2022), forma prisijungti prie norimo banko ir suvesti duomenis, yra ir čiatas, be abejo. Kiti linkai nueina į dpd kaip ir priklauso. “Administratorė” reaguoja į долбаеб ir rusiškai pratęsia nemalonų pokalbį.
    Bet tai nežinau kiek gelbėja blokavimas. Vartotojas skelbiu prarado galimybę naudoti tą tel. nr. Bet tikrasis puslapis ir sistema turbūt veikia kaip veikusi.

    [URL linkai jau nebeveikia. O blogi linkai numuša puslapių reitingą. Todėl išredagavau. -Levas]

  6. Įdomu kas nutiktų jei šią sritį išmanantis žmogus atgal reaguotų ne žodžiais, o įjungęs kvailį, kad nemoka apmokėti internetu, bet gali atsiųsti “banko kortelės” abiejų pusių foto įbruktų anai pusei kokią kenkėjišką programą. Kažin ar sukčiai ten rašantys patys kuria savo mechanizmus ir ar labai visapusiškai saugosi ir numato visus netikėtus scenarijus… Tinklalapiai tai aišku kažkaip uždangstyti, per whois tik cloudflare info gali pamatyt. O gal ten apskritai tik unikalios nuorodos kiekvienam klientui? Nepavyko – pašalinam, kad niekas galų neieškotų? Apmaudu, kad kažkokios legalios paslaugos panaudojamos slėpti vagių tapatybę. Arba galima naudotis virtualiais telefono numeriais iš Šrilankos. Nu atrodo nusipelnytų ban visiems skambučiams ir sms iš ten jei nesusitvarko, bet ir pas mus SIM registravimas vos išjudėjo…
    Žinoma žmonių žioplumas kartais begalinis – keistas telefono numeris, keistai reiškiamos mintys žinutėje (žmonėms, kurie ir patys taip rašo, aišku, sunku pastebėti), keistas elgesys (pardavimo atveju pirkėjas net nesidomi preke, neadekvatūs transportavimo norai), keistas skubėimas, keistos paslaugos ir keisčiausias prisijungimas prie banko finale… Gan DAUG dalykų turi būti nuosekliai ignoruojami, kad įvyktų finansinė katastrofa. Bet matyt kartais nugali tikėjimas kad esi kietesnis nei esi ir nujaučiu taikymasi į vyresnius žmones (kurie kažką girdėjo, bet patys gerai nežino, “kažką gi vaikai lyg irgi taip daro”). Ir patys dar paskatinam “taigi ten paprasta”, “konsultantas padės”, “kurjeris atveš”, bet svarbu visas kontekstas…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *