Kondensatorių talpos žymėjimas
Kiekvienoje schemoje būna kondensatoriai, dažnai kondensatorius išsilituojame iš senų schemų. Kaip nustatyti jų talpas? Aišku yra standartai, bet ne visada gamintojai laikosi jų. Kondensatorių talpa matuojama faradais, bet faradas yra labai didelė reikšmė. Todėl naudojama farado dalys, kurios pagal seną dešimtainę sistemą turi savo pavadinimus: mili (m, *10-3), mikro (μ, u, *10-6), nano (n, *10-9), piko (p, *10-12).
Man pačiam labai sunku atmintinai versti nano faradus į mikro ar piko faradus. Todėl dažnai naudojų tokį paveiksliuką. Mintyse reikiamoje vietoje įrašom kondensatoriaus vertę ir galim perskaityti kitais matavimo vienetais:
Standartas sako, kad jei ant kondiko tik du skaičiai, tai reikšmė nurodyta pikofaradais (47 = 47pF), jei trys skaičiai, tai du reikšminiai skaičiai ir daugiklis arba nulių kiekis (472 = 4700pF). Bet būna visaip…
O dabar pažiūrim į kondensatorių skanūs:
Viršutinėje eilėje SMD tantaliniai kondensatoriai. Jie tikrai nebus pikofaradiniai , todėl dviejų skaičių žymėjimas yra mikrofaradai. Ant kai kurių ir būna pavaizduota mju raidė- μ. Antroje eilėje tik viena anomalija. Gamintojas kažkodėl talpą parašė mikrofaradais- .0033 , pradinio nulio taip pat neparašė.
Va čia tas pats minėtas tantalas su mju raide ir standartiniai užrašai.
O čia jau seni “europietiški", rodos Siemens gamybos kondensatoriai. n- raidė rodo, kad vertė nurodyta nanofaradais. O dešinėje be raidelės, ir talpa pikais.
O čia, viršuje apsauginis kondensatorius (X Y klasės), vienoje pusėje daug sertifikatų, o užrašas toks mažyčiukas. O apačioje kondensatoriai iš ATX maitblokų. Abu vienodo laikotarpio, vienodos vertės, tik skirtingų kiniečių gamybos.
Dar būna SMD kondensatoriai, kurių parametrus gudragalviai kapitalistai užkodavo raidėmis. Pvz. AA7 ar GW6… Pirma raidė Darbinė įtampa, antras raidė- talpos skaičius, trečias simbolis- talpos daugiklis. Dar būna toks iškrypimas, kad pirmas, įtampos simbolis, turi irgi daugiklį. Todėl va jums lentutė:
|
|
|
Va čia mažiukas kondikas “J6″ - 2.2μF, ką ir parodė testeriukas (talpos matuoklis).
O geriausiai tai turėti testerį kuris matuoją talpą ir pasitikrinti. Ypač jei nusprendėt žaisti su SMD kondikais.
Galimos schemos pakartojimui: su PIC procesoriuku, LC matuoklis su kitu PICu, talpos matuoklis su Atmel mega (ATMEGA8, ATMEGA16) su kalibravimu.
January 22nd, 2007 at 8:54 pm
O koks kondensatorius butu su uzrasu “Hl2C M47″? kokia jo talpa.ir itampa?
January 22nd, 2007 at 9:51 pm
Gal 0.47μF bet visada gi galima pasimatuoti
Bet gali būt, kad skaičiai kokie nors pasitryne. Ir net gali būt, kad čia ne kondikas.
January 26th, 2007 at 7:12 pm
Cia tikrai kondensatorius,dar vadinamas “veliavelemis"
tik dar tokio uzraso nesu mates. bet su nusimananciais zmonem nutarem kad jis yra 120pF,nes schemoje buvo prie sio konderio parasyta C8 120,tik buvo klausimas kokie yra jo talpos vienetai.
April 26th, 2007 at 9:38 am
Dėl kondensatorių markiravimo.
1. Rusiški standartai skyrėsi nuo vakarietiškų, be to standartas keitėsi tuo pačiu keitėsi ir žymėjimai ant elementų.
2. Užrašas H12C ant rusiško kondensatoriaus greičiausiai reiškia talpą , išreikštą nanofaradais t.y. 0,12 nF. H - rusiška raidė- reiškianti matavimo vienetą , o jos vieta nurodo kablelio vietą skaičiuje. Pvz. 1H2 = 1,2 nF =1200 pF. Raidė C greičiausiai nusako temperatūrinę grupę.
Sekmės
Romas
August 30th, 2007 at 5:10 pm
H12C=120pF, M47-temperaturinis koeficientas
March 16th, 2008 at 3:50 pm
Nusipirkau 3 kondikus, bet esme tame, kad nesurasytos reiksmes, zinau, kad jie turi buti 10, 100 ir 300 nF . Ant ju surasyta 334;224;103. tas 103 tai speju 10nf, bet tiksliai nezinau… neturiu testerio su talpos matavimu, tai net nezinau ka daryt…. gal yra zinanciu, nes su skaiciavimu man cia kazkaip nesiseka… :\
March 16th, 2008 at 4:42 pm
Ar iš viso būna 300nF?
334=330000pF=330nF=0.33μF
224=220000pF=220nF=0.22μF
103=10000pF=10nF=0.01μF
March 8th, 2009 at 11:58 pm
Man visai nesuprantama koks kondensatoriaus talpumas? .01 3.5 1600
March 9th, 2009 at 10:02 am
Reikia įjungti fantazija
.01 = 0.01μF
3.5 = čia nežinau kas
1600 = jei viskas parašyta ant to pačio korpuso, tai čia įtampa 1600V. O jei čia kito kondiko reikšmė, tai 1600pF.
Šiaip, kondikų ir rezistorių standartinės reikšmes būna tik iš tam tikros eilės (lentelės). Nors paskutiniu metu, atsiranda ir egzotinių reikšmių.
Pvz. talpos gali buti 33μF, 0.33μF, 4700μF, 470μF bet nebus 400, 500, 5000 ar 300 μF. Su įtampos irgi yra šiokie tokie standartai, bet dabar jau atsiranda keistokų įtampų, ypač žemoje įtampoje- pvz. 4V elektrolitai. Tokių seniau nebūdavo
O šiaip pats laikas nusipirkti testerį su C matuokliu arba pasidaryti pačiam. Privalomos instrumentas.
August 9th, 2010 at 10:01 am
Sveiki,
Noreciau suzinoti ka reiskia uzrasas ant kondensatoriaus: 2u2.
August 9th, 2010 at 2:04 pm
Raidė tarp skaičių dažnai atstoja kablelį.
u=μ
2u2=2μ2=2.2μF. Beja apie tai jau rašė komentare Romas.
September 25th, 2010 at 2:58 pm
Sveiki.
Noriu paklausti toki klausimą. Turiu pataisyti kompaktinį lium. šviestuvą, kuriame sudegė kondensatorius, kuris panašus į 1pav. 2-oje eilėje kondensatorius. Ant jo užrašyta 3A332J. Suradau jo duomenis, 3000pikofaradu, 2000V. „Lemonoje“ pardavė “analogą" panašu į mėlyną antrame paveiksliuke. Ant jo užrašas 332 3kV. Tipo 3000pikofaradu, bet 3000V. Šis kondikas, kaip man atrodo atlieka starterio vaidmenį. Įlitavus šį naują kondiką, lempa degė tik 1 min ir vėl užgeso. Pamatavau kondensatorių- jis be gyvybės ženklų. Lempa į šį šviestuvą kitokią pagal galingumą neįdėsi, tik 21W (jos yra specifinės). Noriu paklausti, gal ką nors reiškia senajam kondike 3A ir J? Kaip manote, kodėl sudega šie kondensatoriai?
September 26th, 2010 at 7:22 pm
“Žalias kondikas" šiose nuotraukose “plėvelė+metalizacija". Mėlynas- keraminis. Keraminka kaip ir nelaiko reaktyvinės srovės.
Kas atsitiko naujam kondikui? Nes “pamatavau ir nematau gyvybės ženklų" nelabai ką sako- perdegė ir neliko talpos? Užsitrumpino?
Dažniausiai “Starterio" vaidmenį tokiose lempose atlieka ne kondensatorius, bet varistorius (arba PTC). Tačiau pas primityvesnes schemas mačiau ir kondikus. Čia jei tas kondikas prijungtas prie pačios lempos dvieju kontaktu is abiejų vamzdelio galų…
September 26th, 2010 at 9:34 pm
Taip, schemoje šis kondikas pajungtas prie lempos galų. Pirmas (žalias) kondikas rodė “trumpą", o kai pakeičiau į melyną, tai perdegus nėrodo jokios talpos. Koks būtų jūsų patarymas? Ieskoti “plėvelė+metalizacija" kondiko?
September 26th, 2010 at 9:47 pm
Taip, pradžiai įdėčiau polipropileninį kondensatorių. Bet reikia dar pasidomėti, ar lempa nepažeista dar kur nors. Jei žalias kondikas rodė “trumpą", tai lempos siūleliai galėjo perdegti.
Beja, ten nereikia tu kilovoltų. Užteks ir iki 1000V. Tinka ir rusiški polipropilenai (K78-2) 0.01uF x 630..1000V. Tiesa, dabar žiūriu yra iškrypusių schemų, kur šis kondikas įeiną į rezonansinį konturą, todėl talpą reikia palikti tokią pačią (3300pF ar 3900pF).
September 30th, 2010 at 10:14 pm
Gal ir buvo kazkada siuleliai perdegti, as to nezinosiu, ne mano sviestuvai, gavau 3vnt su naujai pirktom lempom. Kondika tik uzasyti teko, niekur pardavime neradau. Dabar laukiu kol “Lemona" parsisius.
Kai gausiu ir isbandysiu, butinai atrasysiu.
October 1st, 2010 at 8:54 am
užsakyti- prabanga. Tokių kondikų iš “šroto" galima išlupti.
October 1st, 2010 at 2:13 pm
Ka padarysi, jei nėra to “šroto". Beje kaina 1,25Lt manau dar prieinama.
Šianien jau gavau, bet kažkodel neužsidega nei vienas šviestuvas (dabar pas save turiu tik 1 lempa) Rasei, kad “lempos siūleliai galėjo perdegti". Tai pamatavus lium. lempos galus ar aš turiu matyti kokianors varža, ar ne?49
October 1st, 2010 at 5:51 pm
Taip, siūleliai turi varžą.