Neseniai žiūrėjau vieną tokį kaip ir “mokslinį” kanalą ir jo autorius skundėsi, kad pastaruoju laiku labai sumažėjo jo filmų peržiūros. Jis pabandė pasiieškoti pagal raktinius žodžius savo filmukų- ir jie pasirodė tik kažkelintam youtube puslapyje. O pirmosiose vietose pasipylė kažkaip panašios stilistikos “click bait” filmukai su AI generuotu “Screenshot”. Ir kas baisiausia, video vaizde buvo jo kadrai ir panašus į jo balsas. Balsas kažkaip ir panašus, bet kartu ir nelabai natūralus- tai buvo AI treniruotas pagal jo balsą. O youtube kol kas nelabai moka ieškoti “kopyraitų” pagal vaizdą…
Kitas gyvenimiškas vaizdelis- man migruojant iš seno kompiuterio į naują šiuos puslapius prireikė senai primirštų žinių apie linux. Ir pastebėjau, kad pirmieji atsakymai guglėje kažkokie labai gražiai surašyti, ir kaip į temą, bet nelabai padeda. Ir aš prisiminiau, kad panašiai skambėjo ChatGPT kai aš bandžiau šnekėti apie chemiją ir labai konkrečia jos sritį- PGM analizę keramikoje. Kaip ir esu šioks toks to reikalo specialistas ir ta tema domisi gana siauras žmonių ratas kuris visiškai nesidalina informacija viešai. Taiva- visi puslapiai buvo generuoti AI.
Ir paskutinis variantas. Naujam kompe pasileidžiau youtube ir pagalvojau kad noriu foninės muzikos. Pagal mano norus išmetė daug playlistų ir paspaudžiau pirmuosius. Skamba melodija, pradeda dainuoti- kažkas netaip. Balsas kaip ir panašus į Stingo, Bono, Axl ar net Fredžio, bet kažkaip ne ta tonacija ir skambesys…
Shazamas kaip ir nežino kas taip. Aš kaip ir melodijas atpažinau, bet panašu, kad dainuoja AI. Taigis, muzika pavogta, kaip ir “koveris” ir kaip guglė automatiškai nieko nesuseks. Ir manau pergeneruoti tokį “video kanalą” yra kaip apsysioti trys pirštus.
Toks AI panaudojimas užsidirbti pinigėliams manau kasa didelį kapą internetui kuri męs naudojam.
Man pats blogiausias dalykas iš youtubo tai, kad pagal paiešką išmeta kokius 2-3 vaizdo įrašus į temą, o kiti nenaudingi arba išvis ne į temą. Sudaro tokį įspūdį, kad daugiau tokių įrašų pagal paiešką išvis nėra. Paskui savaitės bėgyje kasdien rekomendacijose meta naujus nematytus įrašus pagal mano buvusias paieškas. Tai jei reikia greitai rast informaciją tenka per googlo paiešką vaizdo įrašų ieškot, nes per youtubo paiešką kažką rast beviltiška.
Jau keli metai atgal sakiau, kad internetas darosi šiukšlynas. Su AI atsiradimu tai spartėja dienomis. Dar vienas užknisantis dalykas tai vaizdų paieška google. Kas antras paieškos variantas būna ne į temą domenas, kurį paspaudus “numeta” į aliexpress puslapį.
Žmonės kažkaip dėl godumo linkę tiek visko gaminti, kad visada paskęsta šiukšlėse ir vietoje vienos išspręstos problemos gaunam 100 naujų. Pasirodo net su informacija sugebėsime tai padaryti. Jau anksčiau buvo noro kurpti kažkokį niekinį turinį dėl paieškos sistemų kad nubirtų centas, bet tai rankų darbas, vargas… Atsirado AI ir tai lyg pramonės revoliucija pavaryti begalinį kiekį naujo lygio šlamšto. Ir kai pagaliau kažką rasti jau rodėsi sekasi, tai reikės kurti kažkokias ne paieškos, o filtravimo sistemas. Kas daugiau mokės tam geriau ir filtruos, tą pirmiau rodys… Vėl motyvacja dar įtikinamesnio Š sukurti.
Labai daug kinai supirko senų nebenaudojamų, netgi Lietuviškų, domeinų ir padarė nuorodas į aliexpress.
Įdomus kiniškas mąstymas. Nueina pirkėjas į kokį švenčioniųligoninė lt, pagalvoja, kad skamba patikimai, geras puslapis ir sugalvoja gi nusipirkti šviečiantį rbg vonios kamštį su wifi ir nugaros masažo funkcija už 0,39 eur. “Pabandymui”. Gal bus labai geras (nes gi kinai kartais už centą padaro labai gerų daiktų), o jei nebus tai negaila išmest. Nes loterijos gi geras dalykas. “Gali pasisekt”. Košmaras kažkoks. Bet modelis gal veikia ir aš bačkoj gyvendamas bei pirkdamas naudotus senus daiktus nepastebiu kažko pozityviaus?
Siap man rods cia daugiau googlo algoritmu problema. Anies sukuria profili userio ir kisa tai kas jiems rodos.
Google algoritmas ir pokalbių nuolat klausosi per telefoną ką šnekate kambaryje. Po to pagal tai siūlo reklamą. Youtube: google is listening you. Net anekdotinės situacijos. Telefonas ant lovos, aš prie spintos pats sau pasakiau, na.. kur tas batas?! Kitą dieną telefone išrikiuotos batų reklamos.
Pardavinėjau skelbiu, ebay, pastebėjau, kad pirkimai suaktyvėja kelionėse arba išėjus iš namų. Nežinau ar tai panaši meta (fb) funkcija į “offer to nearby users” ar kažkokie eksperimentai. Du mėnesiu ramu, bet vos iškeli koją į oro uostą važiuoji ir jau rašo pamatuok spintelės matmenis. Kitas kartas esi viešbuty, vėl pamatuok kažką ir klausimas tokie, kurių neatsakysi būdamas išvykęs. Esu net užklausęs ar pats radai, atsakymas ne – pasiūlė reklama tai ir supratau, kad kelionių metu jiems pradeda siūlyti labiau. Koks tikslas siūlyti suaktyvinti reklamą kai tu išvykęs ir parduoti negalėsi, kažkokie psichologiniai eksperimentai galbūt
O gal algoritmas mato kur jums reikėtų patobulėti ir bando jums savo būdu pasakyti, kad tiesiog iš anksto pamatuotumėt viską (juk gali pirkėjui ir spintelės rankenėlės skersmuo būti labai svarbus) 🙂 Nemanau, kad reikėtų nerti į sąmokslo teorijas. Kažin ar ilgesnė pardavimo statistika patvirtintų dėsningumus ar, kad psichologiniai eksperimentai aukščiau komercijos. Minčių, aišku, kartais sukelia įvairių. Man ebay veikia kitaip – rytoj važiuosi atostogų, reiškia iki pusės nakties pakuosi. Arba sergi, temperatūra, galvą skauda – tai jau laikykis, padirbėsi. Prieš tai ir po to gali savaitę nieko nevykti. Arba nededi naujų prekių – niekas esamų neperka, imi kažką judint tada perka tai kas seniausiai kabėjo. Tenka daryti išvadas – apsimetinėti lyg ryt atostogos, tada aišku skaudanti galva ir darbas su prekėmis. AI mane jau valdo?!
Dėl amžinai besiklausančio telefono. Nu nemanau, kad balso atpažinimas iki teksto, ypač Lietuviško akcento, yra lengva užduotis procesoriui. Lokaliai tai atliekant, gautisi didelios energijos sąnaudos. O siuntimas į “debesį” neapdoroto audio atsispindėtu tinklo srautuose (ir sąskaitose).
Ir nereikia sąmokslo teorijų- tūlas žmogus pats atiduoda visą informaciją apie save visiems facebukams ir gugliams.
Dabar nebegalima nepalikti skaitmeninio pėdsako, todėl reikia palikti neteisingą ar net keistą skaitmeninį pėdsaką. Tada guglės algoritmai nebežino ką rodyti ir atstoja. 🙂 Pasiieškokit intensyviai “penis enlargement” ir visos reklamos užsirakins dėl savicenzūros. 😛
O jei vėl apie AI. Šiandien ieškojo kolega apie Excel komandas- tai jo pirmas lapas atsakymų buvo vien tik AI generuotas. (arba kokio durno induso).
Tuo tarpu namie, vienas iš pirmųjų (bet ne pirmas) buvo iš stackoverflow. Ir paaiškinimas buvo protingas ir teisingas. Kadangi aš esu stackoverflow narys, tai guglė jau teisingai man siūlo.
Martynui. Kelių metų statistika manau pakankama. O kaip jús apsimetate, kad ryt atostogos? Nes rašote lyg rimtai lyg juokais
Dėl atostogų ir panašiai- jokių problemų. Tam skirta geolokacija ir “big data” analizė. Statistiškai jei žmogus atsiranda aerouoste/geležinkelio stotyje ar net maršrute kuris atitinka kitų žmonių “atostogų” maršrutą, tai jis irgi statistiškai “atostogauja”. O ką siūlo “vacation” režime jau reklamos davėjų reikalas.
Va ką apie mano judėjimą nustatė guglė. Bet vienas momentas- mano telefone išjungtas GPS ir nėra interneto (išjungta iš tiekėjo pusės). Internetą pasigauna tik namie ir darbe pagal wifi. O štai mano buvimą restorane Svarstyklės, netoliese esančioje Maksimoje ir akropolyje (paštas) nustatė grynai pagal wifi geolokaciją. Nors geolokacija kaip ir išjungta.
Android telefone galima išjungti: wifi scanning ir wifi+. Taip pat ir bluetooth scanning. O keliaujant atsiunčia pirkėjus, kurie klausinėja, bet neperka. Arba tokius kai fiziškai neįmanoma parduoti, nes senų virtuvinių spintelių į oro uostus nesivežioju. Jei spintelės stovi 1-2 metus skelbime ir vos pajudėjus link Kauno skrydžiui jau domisi spintele, o kitą kartą vėl kai esi viešbutyje tai per daug kvailų sutapimų. Arba el. paspirtukas kurių jau neperka seniausiai nes ne sezonas, bet vos išlipu Rygoje prie oro uosto ir jau rašo šį vakarą paimtų. Aišku nepaėmė ir grįžus, sutartą valandą nebekėlė ragelio. Į oro uostą vykau pro Telšius, o pirkėjas kaip tik buvo iš Telšių (nearby user location kaip tinderyje). Arba vėl kitas skrydis ir tuoj bus kviečiamas taksi ir spėkit atvažiuoja pirkėjas, o pirkėjų nebuvo gal mėnesį. Tikrai tai ne psichologija, per daug sistemingų sutapimų.
Ir dar info. Buvau užsienyje, naršau google maps, prizoominu ir matau paryškintas next viešbutis su datomis, kad poryt dvi naktis nakvosiu ten. Tai google mapsams informaciją perdavė bookingas ar tiesiog gmailą paskaitė ir sužymėjo.
Buvo neaktalu kol nepradėjo iš lempos blokuoti ebay paskyrų. O naują susikurti nėra lengva. Tada pasidaro svarbios visos jų sekimo ir paskyrų sulinkinimo technologijos. Nes bendrai Jav kompanijos keičiasi informacija. Ebay parašyta, kad ima informaciją iš Microsoft ir Google